Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą planowało wydać w 2014 roku na promocję tych imprez 300 tys. zł. Radni obcięli budżet Biura Promocji UMŁ o 1,5 mln zł.
Międzynarodowy Konkurs dla Projektantów Ubioru "Złota Nitka" może się nie odbyć w 2014 roku. Łódzki konkurs jest najstarszym w Polsce. W Łodzi odbywa się od 21 lat. Konkurs był trampoliną do sukcesu m.in. duetu Paprocki&Brzozowski, Łukasza Jemioła i Agaty Wojtkiewicz.
Andrzej Mękarski, prezes Expo Łódź, właściciela marki mówi, że Złota Nitka od lat organizowana jest w maju. To konkurs z dużymi tradycjami i dużym prestiżem. Jako organizator nie możemy sobie pozwolić na zrobienie prowizorki, ponieważ to zniszczyłoby markę, jaką konkurs zyskał na świecie. Do maja nie uda się zorganizować tak dużej imprezy.
Konkurs na organizację imprez modowych Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą miało rozstrzygnąć 17 stycznia. Dzień wcześniej radni wykreślili z budżetu pieniądze na ten cel. Expo wnioskowało o 400 tys. zł. Nie dostało ani złotówki.
Pieniędzy nie dostał także najpopularniejszy obecnie konkurs na modelkę The Look Of The Year. Agencja Impresaryjna Igo-Art wnioskowała o 400 tys. zł. Rok temu magistrat dofinansował imprezę kwotą 90 tys. zł. W 2014 roku po raz pierwszy The Look Of The Year będzie transmitowany na żywo przez TVP 2.
Casting do The Look Of The Year 2014
Na zmianę zdania radnych liczy też rektor ASP. Jarosław Skotnicki, rzecznik ASP mówi, że Łódź zawsze wspierała uczelnię.
Podczas komisji promocji Rady Miejskiej w Łodzi dyrektor Biura Promocji Bartłomiej Wojdak apelował do radnych o przywrócenie pieniędzy. Zaproponował, by zabrać 200 tys. z 300 tys. zł zaplanowanych na realizację wirtualnego spacerownika po nieistniejących zabytkach Łodzi kultury żydowskiej.
Filip Chajzer o MBTM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?