Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Promocję The Look Of The Year i Złotej Nitki blokują radni

Joanna Barczykowska, (opr. dem)
The Look Of The Year jako pierwszy konkurs modowy w Polsce doczekał się transmisji w telewizji
The Look Of The Year jako pierwszy konkurs modowy w Polsce doczekał się transmisji w telewizji Maciej Stanik
Radni opozycji w Łodzi mogą zniszczyć promocyjną strategię Łodzi. Cięcia budżetowe dosięgły The Look Of The Year, galę dyplomową ASP w Łodzi oraz konkurs "Złota Nitka". Okazuje się, że bez wsparcia Łodzi imprezy mogą się nie odbyć.

Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą planowało wydać w 2014 roku na promocję tych imprez 300 tys. zł. Radni obcięli budżet Biura Promocji UMŁ o 1,5 mln zł.

Międzynarodowy Konkurs dla Projektantów Ubioru "Złota Nitka" może się nie odbyć w 2014 roku. Łódzki konkurs jest najstarszym w Polsce. W Łodzi odbywa się od 21 lat. Konkurs był trampoliną do sukcesu m.in. duetu Paprocki&Brzozowski, Łukasza Jemioła i Agaty Wojtkiewicz.

Andrzej Mękarski, prezes Expo Łódź, właściciela marki mówi, że Złota Nitka od lat organizowana jest w maju. To konkurs z dużymi tradycjami i dużym prestiżem. Jako organizator nie możemy sobie pozwolić na zrobienie prowizorki, ponieważ to zniszczyłoby markę, jaką konkurs zyskał na świecie. Do maja nie uda się zorganizować tak dużej imprezy.

Konkurs na organizację imprez modowych Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą miało rozstrzygnąć 17 stycznia. Dzień wcześniej radni wykreślili z budżetu pieniądze na ten cel. Expo wnioskowało o 400 tys. zł. Nie dostało ani złotówki.

Pieniędzy nie dostał także najpopularniejszy obecnie konkurs na modelkę The Look Of The Year. Agencja Impresaryjna Igo-Art wnioskowała o 400 tys. zł. Rok temu magistrat dofinansował imprezę kwotą 90 tys. zł. W 2014 roku po raz pierwszy The Look Of The Year będzie transmitowany na żywo przez TVP 2.
Casting do The Look Of The Year 2014

Na zmianę zdania radnych liczy też rektor ASP. Jarosław Skotnicki, rzecznik ASP mówi, że Łódź zawsze wspierała uczelnię.

Podczas komisji promocji Rady Miejskiej w Łodzi dyrektor Biura Promocji Bartłomiej Wojdak apelował do radnych o przywrócenie pieniędzy. Zaproponował, by zabrać 200 tys. z 300 tys. zł zaplanowanych na realizację wirtualnego spacerownika po nieistniejących zabytkach Łodzi kultury żydowskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto