Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

EGZAMIN, TEST gimnazjalny 2014: część przyrodnicza, matematyka [ARKUSZE, ODPOWIEDZI, wyniki]

[email protected]
Egzamin gimnazjalny 2014 na połmetku. To już drugi dzień egzaminacyjnych zmagań. Zobacz arkusz oraz przykładowe odpowiedzi do części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego. Oto test z przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia).

ZADANIE 5.
B. Zwiększenie wielkości kokonu

ZADANIE 6.
6.1. C. Matka ma grup krwi A, ojciec - AB
6.2. B. 50%

ZADANIE 7.
Rysunek II,ponieważ wodór jest gazem o gęstości mniejszej od gęstości
powietrza. - B2

ZADANIE 8.
A. Naturalny wodór stanowią 3 izotopy.

ZADANIE 9.
D. NaOH

ZADANIE 10.
B.
CH3CH2COOH

  1. CH3OH

ZADANIE 11.
11.1. Do identyfikacji substancji wymienionych w zadaniu wystarczy użyć wskaźnika uniwersalnego. P
Po użyciu tylko fenoloftaleiny można stwierdzić, że w roztworze nr 3
znajdowała się substancja o wzorze C6H12O6. F
11.2.
B. zasadowy ponieważ w wyniku dysocjacji elektrolitycznej zwiększa się w badanym roztworze stężenie jonów 2. OH−.

ZADANIE 12.
A. 15 g/100 g wody D. nienasycony

ZADANIE 13.
13.1. C. Ciało C1 porusza się ruchem jednostajnym, a ciało C2 – ruchem jednostajnie przyśpieszonym.
13.2. ......

ZADANIE 14.
Doświadczenia, które przeprowadził Newton, potwierdziły pogląd Scarmiglioniego. P
Światło jednobarwne po przejściu przez pryzmat nie rozszczepia się. P

ZADANIE 15.
Krople gliceryny utrzymują się na powierzchni wody. F
Dostarczenie tej samej ilości ciepła równym masom rtęci i wody powoduje większy wzrost temperatury rtęci niż wody. P

ZADANIE 16.
Paski folii sąsiadujące ze sobą naelektryzowały się jednoimiennie. P
Podczas pocierania szalik i folia naelektryzowały się jednoimiennie. F

ZADANIE 17.
A. Rośnie, ponieważ 2.maleje pole powierzchni nacisku ciała na podłoże.

ZADANIE 18.
Po połączeniu końców przewodu z biegunami ogniwa igła magnetyczna odchyliła się względem przewodnika. P
Zmiana kierunku przepływu prądu elektrycznego spowodowała zmianę kierunku wychylenia igły magnetycznej. P

ZADANIE 19.
B. 2 cm.

ZADANIE 20.
Na rysunku przedstawiono oświetlenie Ziemi w dniu 22 czerwca. P
Na rysunku pokazano moment, gdy na półkuli północnej i południowej dzień i noc trwają po 12 godzin. F

ZADANIE 21.
D. I, II, V

ZADANIE 22.
D. 1, 2, 4

ZADANIE 23.
23.1. Góry Świętokrzyskie
A gołoborze

23.2. Wyżyna Krakowsko-Częstochowska
E Fantastyczne kształty....

ZADANIE 24.
Państwa położone na południe i wschód od Bałtyku wprowadzają ponad połowę związków azotu zanieczyszczających jego wody. P
Udział związków azotu wprowadzanych do Bałtyku przez każde z państw jest proporcjonalny do powierzchni tego państwa. F

Prace gimnazjalistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki przysłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Uczniowie otrzymają zaświadczenia w dniu zakończenia roku szkolnego (27 czerwca) wraz ze świadectwem szkolnym.

Egzamin gimnazjalny 2014 [HARMONOGRAM]

część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r. (środa)
z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie – godz. 9:00
z zakresu języka polskiego – godz. 11:00

część matematyczno-przyrodnicza – 24 kwietnia 2014 r. (czwartek)
z zakresu przedmiotów przyrodniczych – godz. 9:00
z zakresu matematyki – godz. 11:00

język obcy nowożytny – 25 kwietnia 2014 r. (piątek)
na poziomie podstawowym – godz. 9:00
na poziomie rozszerzonym – godz. 11:00

Prace uczniów zostaną zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Wyniki egzaminu uczniowie poznają w czerwcu.

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu w środę, czwartek i piątek to będzie go pisać w drugim terminie - 2,3 i 5 czerwca. Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas sprawdzianu musi przystąpić do niego jeszcze raz.

Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum. Powtórka egzaminu gimnazjalnego, w celu poprawy wyniku, nie jest możliwa.

Wynik egzaminu z części humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz z języka obcego na poziomie podstawowym będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej.

Uczeń gimnazjum może ubiegać się o przyjęcie do trzech szkół ponadgimnazjalnych jednocześnie. O przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej decydują: liczba punktów uzyskanych przez kandydata za oceny na świadectwie z wybranych przedmiotów i za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz liczba punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego. W szkołach lub klasach dwujęzycznych może być dodatkowo przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych.

od 12 latprzemoc
Wideo

Akcja cyberpolicji z Gdańska: podejrzani oszukali 300 osób

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na brzesko.naszemiasto.pl Nasze Miasto