Kiedy znów ruszą prace?
Wiemy, kiedy rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii tramwajowej numer 41 w Pabianicach i Ksawerowie.
- Wykonawca zadeklarował, że rozpocznie prace 15 czerwca - mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.
Niedawno urząd twierdził, że prace ruszą jeszcze w maju, ale nie udało się. Już wtedy prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz wspominał, że w związku z epidemią koronawirusa wykonawca ma problem z dostawą towaru z zagranicy. Chodziło tu zwłaszcza o podstacje trakcyjne, które miały przypłynąć drogą morską. Ma to też spowodować przesunięcie terminu zakończenia inwestycji z jesieni 2021 roku na początek 2022 roku.
Jakie będą etapy?
Wiadomo także, o czym wykonawca wspomniał podczas przedstawiania wstępnej koncepcji remontu, że prace są etapowane i najpierw mają być przeprowadzone tam, gdzie torowisko jest wydzielone. W Pabianicach jest to torowisko wzdłuż ulicy Łaskiej, a także Warszawskiej od ul. Świetlickiego aż do granic miasta. Właśnie na tych odcinkach wraz z pętlą z przy ul. Wiejskiej torowisko już kilka miesięcy temu zostało rozebrane. Potem prace wstrzymano.
O szczegółową informację dotyczącą przebiegu prac poprosiliśmy wykonawcę. Nie wiadomo także, jakie utrudnienia w mieście to spowoduje. Urząd na razie nie zna szczegółów, ale poinformuje o nich odpowiednio wcześniej.
Zakres inwestycji
Główna ulica Pabianic, czyli ulica Zamkowa-Stary Rynek-Warszawska zyska nową jezdnię, która będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę.
Po środku znajdzie się wspólny pas autobusowo - tramwajowy (w ulicach Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej).
Z ul. Zamkowej zostanie zerwana stara kostka brukowa, na którą narzekają kierowcy.
Na przystankach pojawią się tablice elektroniczne, które poinformują pasażerów o aktualnym czasie przyjazdu autobusu lub tramwaju.
Wzdłuż ulicy Zamkowej i Stary Rynek wybudowana zostanie asfaltowa droga rowerowa.
Przebudowana będzie także pętla tramwajowa przy ul. Wiejskiej, a w okolicy pętli Duży Skręt powstanie parking rowerowy.
Na skrzyżowaniach wprowadzony zostanie priorytet przejazdu dla tramwajów.
Modernizacja linii tramwajowej numer 41 ma pochłonąć ponad 173 mln zł, w tym blisko 100 mln zł dofinansowań.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?