Od 1 września (środa) w Pabianicach szykują się jeszcze większe drogowe utrudnienia. Ulica Zamkowa zamknięta zostanie na odcinku od ul. Staszewskiego do ul. Żeromskiego, a wraz z nią wyłączone z ruchu będą skrzyżowania z ulicami: Żeromskiego, Lutomierską, Wyspiańskiego, Reymonta, Poniatowskiego, Konopnickiej (z możliwością wjazdów docelowych). W związku z tym już niemal cała ul. Zamkowa będzie zamknięta (oprócz odcinka od SDH do ul. Stary Rynek) - wcześniej z ruchu wyłączono bowiem fragment od ul. Żeromskiego do skrzyżowania z ulicami św. Jana/Kilińskiego.
- Zmiana organizacji ruchu wynika z postępujących robót budowlanych w centrum miasta i umożliwi wykonawcy prowadzenie dalszych prac rozbiórkowych i robót ziemnych. Kontynuowane będą również m. in. prace związane z budową odwodnienia ulicznego, a także prace elektroenergetyczne - mówi Małgorzata Wilczek, kierownik działu przygotowania i realizacji inwestycji PROGREG InfraCity Sp. z o.o.
Ponadto, zamknięte dla ruchu zostanie skrzyżowanie ulic Zamkowa/Traugutta/Narutowicza, przy równoczesnym udostępnieniu dla ruchu skrzyżowania Zamkowa/Pułaskiego/Kościuszki. Przejazd przez to skrzyżowanie odbywać się będzie jednokierunkowo z południa na północ.
Obecnie ruch fragmentem ul. Zamkowej od ul Staszewskiego do ul. Żeromskiego odbywa się nitką w kierunku centrum. W obie strony kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie ruchu. Na dalszych odcinkach główna ulica Pabianic również jest zamknięta - na ul. Warszawskiej od ul. Kaplicznej do ul. Sikorskiego.
Nowe torowisko powstaje też wzdłuż ul. Łaskiej, na pętli przy ul. Wiejskiej, na odcinku ul. Warszawskiej bliżej wylotu z miasta i w Ksawerowie - tu jest ono wydzielone i oprócz zawężeń i ograniczeń prędkości nie ma większych utrudnień i konieczności zamykania ulicy.
Kierowcy dostosowali się do wprowadzonych zmian, ale większy problem jest z pieszymi, którzy często przechodzą przez plac budowy zamiast korzystać z wyznaczonych do tego miejsc.
W zakres inwestycji wchodzą: przebudowa pętli przy ul. Wiejskiej, torowiska, remont jezdni na ulicach Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej, budowa peronów przystankowych, wspólnego pasa autobusowo - rowerowego, drogi rowerowej, nowe nasadzenia, miejsca pakingowe. To największa inwestycja, jaką przeprowadzono w Pabianicach. Zmieni całe centrum miasta i nie tylko. Koszt to 173 mln zł, w tym blisko 100 mln zł dofinansowań.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?