Od 30 marca w pabianickim oddziale ZUS wstrzymano bezpośrednią obsługę klientów. Wznowiono ją 12 kwietnia.
- W placówce przyjmowani są klienci z zakresu spraw ubezpieczonych i płatników składek oraz w sprawach zasiłkowych. W sprawach emerytalno-rentowych wznowienie obsługi nie jest jeszcze możliwe. Wnioski oraz dokumenty nadal będzie można też złożyć bez osobistego kontaktu z pracownikiem do specjalnej skrzynki z napisem „Skrzynka na dokumenty” - mówi Monika Kiełczyńska, regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa łódzkiego.
Klienci zachęcani są do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu przez elektroniczny portal Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS.
- Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń -dodaje Monika Kiełczyńska.
Z ZUS można skontaktować telefonicznie, korzystając z infolinii pod numerem 22 560 16 00. Infolinia dostępna jest w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7 - 18.
Pod numerem tel. 22 11 22 111 funkcjonuje infolinia do obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym. Maile z zapytaniami można kierować na adres: [email protected].
- Osoby posiadające komputer lub smartfon z dostępem do internetu, kamerki i słuchawek, mogą umówić się na e-wizytę w ZUS. Na wideorozmowę z pracownikiem można umówić się wchodząc na stronę internetową ZUS (www.zus.pl). W czasie rezerwacji e-wizyty, możemy wybrać tematykę rozmowy - podkreśla Monika Kiełczyńska.
Z bezpośredniej obsługi klientów w zakresie spraw emerytalno-rentowych można skorzystać w następujących placówkach ZUS:
- ZUS Inspektorat w Łodzi, ul. Łęczyckiej 70A
- ZUS I Oddział w Łodzi, ul. Zamenhofa 2
- ZUS Inspektorat w Sieradzu , ul. Piłsudskiego 8
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?