Dla Karsznic to wielki dzień. Korzenie Karsznic mocno związane są z koleją i po latach obaw, wreszcie powstał tu multimodalny port PKP Cargo.
-
Wiele było obietnic dotyczących budowy tej inwestycji. Jednak prace nabrały tempa dopiero, kiedy marszałkiem województwa łódzkiego został Grzegorz Schreiber. Dzięki determinacji marszałka, dziś jesteśmy świadkami tego historycznego wydarzenia. Słyszę głosy od mieszkańców, że bardzo cieszą się, że ten port zacznie funkcjonować, a potencjał kolejowy Karsznic nie został zmarnowany
- mówi Milena Dutkiewicz, radna miejska PiS w Zduńskiej Woli.
A o wykonaniu tej inwestycji mieszkańcy słyszeli od kilkudziesięciu lat
- Niestety, przez wiele lat mieszkańcy tylko o niej słyszeli. Nikt nie wykonał jednak, żadnego ruchu w tym kierunku. Dopiero w tej chwili budynek się ziścił. Mamy budynek, nowe miejsca pracy. To okno na świat Karsznic - mówi Tomasz Półgrabia, radny powiatu zduńskowolskiego PiS
A jak zgodnie mówią radni oraz mieszkańcy, nowy port to ogromna szansa gospodarcza dla Karsznic
- To nowe miejsca pracy, ale nie tylko. To także promocja naszej małej ojczyzny. Nie tylko w Polsce, ale i na świecie - mówi Marlena Sagan, radna sejmiku woj. łódzkiego.
W pracy terminala mają zostać zastosowane najnowocześniejsze, inteligentne systemy optymalizujące, w tym automatycznemu systemowi identyfikacji kontenerów i rozpoznawania potencjalnych uszkodzeń. Wyposażony zostanie również w elektroniczny system obsługi zleceń, przydzielania slotów dla składów kolejowych i samochodów ciężarowych.
W Karsznicach pracować będą także urządzenia do przeładunku kontenerów, w tym m.in. suwnice i wózki kontenerowe, czyli reachstackery o różnej nośności. Plac składowy będzie miał powierzchnię 33 tys. metrów kwadratowych, a parking do obsługi samochodów ciężarowych zaprojektowano na ponad 100 miejsc. Przewidziano całodobowy monitoring i oświetlenie nocne.
Atuty lokalizacji terminalu w Karsznicach to położenie przy ważnej dla całej Europy linii kolejowej nr 131 oraz w bliskim sąsiedztwie trasy ekspresowej S8, co oznacza świetną komunikację we wszystkich kierunkach poprzez autostrady i drogi ekspresowe: węzły A1/A2 oraz A1/S14, S8/S14 oraz S8/A2. Terminal będzie zapewniał kompleksową obsługę logistyczną połączeń kontenerowych na Nowym Jedwabnym Szlaku w relacji Chiny – Europa, a także z portów bałtyckich na południe naszego kraju i cały region środkowoeuropejski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?