Remont trasy tramwaju 41 do Pabianic zbliża się do końca
W Centrum Pabianic wciąż trwają prace budowlane przy projekcie Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego, czyli remoncie trasy tramwaju linii 41. Część nawierzchni w ciągu ulic Warszawskiej, Stary Rynek, Zamkowej została już wymieniona i położone zostały tory. Są też niektóre wiaty przystankowe. Zakończony został też ksawerowski odcinek trasy.
Z końcem marca w Pabianicach wykonawca rozpoczął nasadzenia zieleni. Na trasie tramwaju 41 mają pojawić się 53 nowe drzewa oraz prawie 4,5 tys. krzewów i bylin. Na różnych odcinkach posadzone będą 24 lipy, 26 klonów oraz trzy wiśnie piłkowane.
Ale na niektórych odcinkach w centrum Pabianic nadal nie ma torów. Przed Wielkanocą robotnicy układali je m.in. w rejonie Starego Rynku.
Tramwaj 41 z Łodzi do Pabianic. Kiedy wróci?
Opóźnienie wynikło m.in. z konieczności przeprowadzenia prac archeologicznych. Prace mają jednak wkrótce się zakończyć. Dobrej myśli jest Aneta Klimek, rzeczniczka prasowa pabianickiego magistratu. Jak informuje planowany termin zakończenia robót do drugi kwartał 2023. - Na większości odcinków montowana jest trakcja tramwajowa i wygrodzenia peronów - wylicza. Najszerszy zakres mają prace od ul. Kilińskiego do Gdańskiej – trwa czyszczenie szyn i płyt torowych oraz spawanie złączy szynowych. Kontynuowana jest budowa chodników i drogi rowerowej. Rozpoczęły się nasadzenia zieleni i montaż małej architektury - dodaje.
Przebudowa linii tramwaju 41 w Pabianicach obejmie też przebudowę ulic
Budowa Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego na odcinku od granic Łodzi do Pabianic to ogromne, trwające już cztery lata przedsięwzięcie. Oprócz wymiany torów i trakcji obejmuje też m.in. budowę wiat, peronów przystankowych, systemu sterowania z priorytetem dla tramwaju, informacji pasażerskiej oraz przebudowę krańcówki przy ul. Wiejskiej. Jednocześnie projekt wprowadził też duże zmiany na remontowanych ulicach, w tym budowę kanału deszczowego na Zamkowej. Na znacznym odcinku drogi tramwaje i autobusy będą korzystać ze wspólnego pasa, co usprawni przejazd i ułatwi przesiadki. Będzie nowe oświetlenie, a dla rowerzystów przewidziano wydzieloną drogę na ulicach Zamkowej i Stary Rynek oraz parking przy Dużym Skręcie.
Wartość projektu to 177,5 mln zł, z tego unijne dofinansowanie wyniosło 88 mln zł, a prawie 12 mln zł z budżetu państwa. Swój wkład wniosły też Pabianice oraz gmina Ksawerów. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Progreg InfraCity, MPK Łódź i Włodan.
Przed remontem tramwaj linii 41 przewoził dziennie prawie 9 tys. pasażerów.
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?