Kilińskiego i Jutrzkowicka
Do końca sierpnia ma potrwać przebudowa fragmentu ulicy Kilińskiego (od ul. Grobelnej do rzeki Pabianki) oraz wzdłuż cmentarza i dalej ul. Jutrzkowickiej aż do ul. Świetlickiego). Przy skrzyżowaniach z ulicami Moniuszki i Świetlickiego powstały ronda.
- Zaawansowanie robót wynosi obecnie ok 66%. Wykonano prawie 1,6 km jezdni w warstwie bitumicznej i ok 50% chodników. Drogowcy układają teraz konstrukcję jezdni na odcinku ul. Kilińskiego od mostu do ok. 150 metrów przed ulicą Świetlickiego – mówi Marcin Nowicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Linia 41
Wkrótce ruszyć ma kolejny etap modernizacji linii tramwajowej numer 41 w Pabianicach i Ksawerowie. W Pabianicach przebudowane będzie torowisko na głównej ulicy, czyli Łaskiej, Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej, a także sama ulica Zamkowa, Stary Rynek i Warszawska, gdzie powstanie wspólny pas autobusowo – tramwajowy.
- Wykonawca zadeklarował, że rozpocznie prace 15 czerwca - mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.
Niedawno urząd twierdził, że prace ruszą jeszcze w maju, ale nie udało się. Już wtedy prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz wspominał, że w związku z epidemią koronawirusa wykonawca ma problem z dostawą towaru z zagranicy. Chodziło o podstacje trakcyjne, które miały przypłynąć drogą morską. Ma to też spowodować przesunięcie terminu zakończenia inwestycji z jesieni 2021 roku na początek 2022 roku.
Wiadomo także, o czym wykonawca wspomniał podczas przedstawiania wstępnej koncepcji remontu, że prace są etapowane i najpierw mają być przeprowadzone tam, gdzie torowisko jest wydzielone. W Pabianicach jest to torowisko wzdłuż ulicy Łaskiej, a także Warszawskiej od ul. Świetlickiego aż do granic miasta. Właśnie na tych odcinkach wraz z pętlą z przy ul. Wiejskiej torowisko już kilka miesięcy temu zostało rozebrane. Potem prace wstrzymano.
Modernizacja linii tramwajowej numer 41 ma pochłonąć ponad 173 mln zł, w tym blisko 100 mln zł dofinansowań.
Warszawska
Zakończył się remont ul. Warszawskiej od ul. Rzgowskiej do granic miasta. Ulicę w piątek 29 maja oficjalnie otwarto dla ruchu. Prace ruszyły w listopadzie ubiegłego roku. Wykonawca zdążył w terminie, który upływał wraz z końcem maja. Inwestycja kosztowała ok 7 mln zł, w tym 3,6 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych.
Fragment ul. Warszawskiej zyskał nową nawierzchnię, chodnik i asfaltową drogę rowerową po prawej stronie, patrząc do ul. Rzgowskiej, a także kanalizację deszczową, oświetlone przejścia dla pieszych, progi zwalniające, zatoki autobusowe, przebudowano także skrzyżowania z ulicami Familijną i Nastrojową.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?