Jesienią 2020 roku dworzec PKP w Pabianicach bardzo się zmienił. W ramach modernizacji linii kolejowej numer 14 na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola, remontu doczekał się peron numer dwa, który zastąpił stare perony numer 2 i 3. Powstało również przejście podziemne z windami. Wcześniej pasażerowie musieli korzystać z przejść przez tory, ale najczęściej... ryzykownie przechodzili w niewyznaczonych ku temu miejscach, aby było szybciej.
Osoby podróżujące pociągami z pabianickiego dworca zastanawiały się, dlaczego wyremontowano tylko jeden peron, zaś peron numer jeden pozostawiono bez zmian. Jego zniszczone betonowe płyty rzucały się w oczy w zestawianiu z odnowioną za 27 milionów złotych pozostałą częścią dworca kolejowego. Wtedy PKP PLK tłumaczyło, że to tylko peron dodatkowy, do wykorzystania w sytuacjach awaryjnych.
- PKP PLK wykreśliła z planów inwestycyjnych peron numer jeden znajdujący się bezpośrednio przy budynku dworca, pomimo iż pierwotnie planowano, że także on będzie objęty modernizacją – informuje Aneta Klimek, rzecznik prezydenta miasta.
Jak podkreśla rzeczniczka, już w trakcie remontu prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz domagał się obiecanego remontu peronu numer 1. Dopiero niedawno udało się to. PKP PLK dokończy inwestycję.
Prace właśnie ruszyły. Większość nawierzchni starego peronu już wczoraj została zerwana. Nie ma jednak utrudnień dla pasażerów - tak jak dotąd mogą korzystać z odnowionego dworca.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?