Joanna Stelmach, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Pabianicach mówi: – Negocjacje z MPK przyniosły efekty w postaci obniżenia ceny za tzw. wozokilometr, w stosunku do tej proponowanej przez MPK na początku rozmów. Od 2012 roku wyniesie ona 6,20 zł. To i tak znacznie więcej niż kwota płacona łódzkiemu przewoźnikowi przez Pabianice obecnie, wynosząca 4,65 zł za wozokilometr.
Na szczęście wzrost wydatków na utrzymanie tramwaju 41 nie odczują pasażerowie. 10-minutowy normalny bilet będzie nadal kosztował 1,70 zł, a półgodzinny 2,40 zł.
Tramwaj nr 41 to dla mieszkańców Pabianic i gminy Ksawerów bardzo ważny środek komunikacji. Dlatego pod petycją przeciwko jego likwidacji podpisy złożyło w ciągu niespełna dwóch tygodni aż 4 tysiące osób. Akcję przeprowadził Sojusz Lewicy Demokratycznej, a dokument trafił na biurko prezydenta Pabianic Zbigniewa Dychto.
– Nikt nie chciał tramwaju likwidować, zastanawialiśmy się tylko, co zrobić na wypadek, gdyby Łódź nie obniżyła stawki za wozokilometr – stwierdza Joanna Stelmach. – Teraz trwają rozmowy w jeszcze jednej kwestii, aby od czerwca zamiast jednego zwykłego wagonu jeździł przegubowy. Dzięki temu zmieściłoby się w nim więcej osób.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?