Postęp robót jest wprawdzie widoczny, ale założenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, realizującej to przedsięwzięcie, były zupełnie inne. Wykonawca miał uporać się ze wszystkimi robotami do 30 listopada, a samochody od początku grudnia miały mknąć nowoczesną, bezpieczną drogą...
- Prace powinny już być zakończone, a z naszych obserwacji wynika, że minęły zaledwie półmetek - stwierdza Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału GDDKiA.
Wykonawcy inwestycji, czyli konsorcjum Kirschner, grożą za niedotrzymanie terminu ogromne kary finansowe, gdyż, co zrozumiałe, GDDKiA ma gwarancje bankowe. Dla kierowców nie stanowi to jednak żadnego pocieszenia, chociażby dlatego, że budowa obwodnicy wiąże się z utrudnieniami w ruchu.
Od listopada ubiegłego roku nieprzejezdna jest łącząca Pabianice z Łodzią, a dokładniej z Retkinią, ulica Rypułtowicka, gdzie trwają roboty przy węźle "Rypułtowice". Duże niezadowolenie budzą również prace przy innym węźle, m. in. we wsi Piątkowisko. Z ich powodu ruch odbywa się tam wahadłowo.
- Odkąd ustawiono sygnalizację, aby zdążyć do pracy, muszę wyjeżdżać z domu kilkanaście minut wcześniej niż wtedy, kiedy jej nie było - denerwuje się mieszkanka Piątkowiska.
GDDKiA przyznaje, że z wykonawcą żadnej z prowadzonych inwestycji drogowych nie ma tyle problemów, co z konsorcjum Kirschner. Nie pomogły monity, by zwiększyć liczbę pracowników, sprzętu oraz tempo robót.
Zachodnia obwodnica Pabianic będzie mieć długość 15,2 kilometra i połączy Dobroń z Ksawerowem. Składa się na nią odcinek drogi S14 o długości 9,6 kilometra, pozostały to łącznik do drogi krajowej nr 14. Teraz powstają trzy węzły drogowe: "Rypułtowice", "Pabianice" oraz "Dobroń".
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?