Do 28 lutego w Urzędzie Miejskim w Pabianicach obowiązuje rozporządzenie o wprowadzeniu pracy zdalnej w urzędach administracji publicznej. Pabianicki magistrat jest otwarty, ale obowiązują limity osób jednocześnie przebywających w urzędowych budynkach.
- Takie rozwiązanie pozwoli utrzymać dostępność obsługi mieszkańców i zachować terminy administracyjne, ale też zadbać o bezpieczeństwo osób obsługujących i obsługiwanych. Ze względu na rosnącą liczbę zachorowań sugerujemy ograniczenie wizyt osobistych. Prosimy o umawianie wizyt w wydziałach telefonicznie, na konkretną godzinę - mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy UM w Pabianicach.
W budynku przy ul. Zamkowej 16 jednocześnie może przebywać 6 petentów, przy ul. św. Jana 4 - 4 osoby, Narutowicza 33 - 3 osoby, Kościuszki 22/16 - 1 osoba, Kościuszki 18 - 1 osoba.
Część spraw można załatwiać też poprzez stronę internetową https://obywatel.gov.pl, ePUAP (Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej), telefonicznie (numery telefonów do poszczególnych wydziałów i jednostek są na stronie urzędu), mailem na adres [email protected], a także pisemnie na adres Urząd Miejski w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice.
Wpłat finansowych można dokonywać przelewem na rachunek bankowy wskazany w decyzji lub w wykazie rachunków bankowych pod adresem: https://bip.um.pabianice.pl/artykuly/19/kontabankowe.
- Kasy w budynku przy Zamkowej 16 obsługują po jednej osobie. We wszystkich budynkach UM obowiązuje zakrywanie nosa i ust. Zasady obsługi mogą ulec zmianie - dodaje Aneta Klimek.
Zmiany dotyczą także Starostwa Powiatowego w Pabianicach. Przy ul. Piłsudskiego 2 sprawy można załatwiać głównie telefonicznie, ale są pewne wyjątki. W wydziale komunikacji i transportu obsługa petentów odbywa się jak dotąd, ale w wydziale dowodów rejestracyjnych obowiązuje limit 5 osób (po 1 przy okienku), zaś w wydziale praw jazdy po 1 osobie przy okienku.
Wizyty osobiste po uprzednim umówieniu się telefonicznym obowiązują w wydziałach: Dróg i Mostów, Infrastruktury i Spraw Obywatelskich, Gospodarki Nieruchomościami, Oświaty i Wychowania, Inwestycji i Funduszy, Finansowym, u Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.
W budynkach starostwa przy ul. Partyzanckiej 56 i Kościuszki 25 także w celu umówienia się na wizytę trzeba wcześniej skontaktować się telefonicznie z danym wydziałem.
Szczegóły na stronie internetowej starostwa.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?