Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Radni przegłosują podwyżki biletów MZK Pabianice

(pat)
Czy pasażerowie będą płacić więcej za przejazdy pabianickimi autobusami? Wszystko zależy od Rady Miejskiej.
Czy pasażerowie będą płacić więcej za przejazdy pabianickimi autobusami? Wszystko zależy od Rady Miejskiej. fot. Patrycja Socha
Podwyżka cen biletów jednorazowych i miesięcznych, zmiany tras autobusów, likwidacja linii D z Pabianic do Łasku - to tylko niektóre z propozycji, jakie firma Public Transport Consulting przedstawiła Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu, na zlecenie którego przeprowadziła badania marketingowe wśród pasażerów.

Wynika z nich, że zła sytuacja finansowa spółki to efekt m.in. znacznego ponoszenia kosztów utrzymania linii podmiejskich.

- Gmina Rzgów, gdzie kursują autobusy "T", powinna dopłacać miesięcznie 1270 zł, natomiast gminy Dobroń i Łask, dokąd jeżdżą autobusy "D", po 18 tys. zł - mówi Andrzej Różański, inżynier miasta.

- Niewykluczone, że ta druga linia zostanie zlikwidowana, chyba że udałoby się przekształcić ją w regionalną, którą finansowałby częściowo Urząd Marszałkowski w Łodzi.

Miesięczny deficyt MZK wynosi ponad 67,5 tys. zł. Spółka osiąga niewielkie dochody ze sprzedaży biletów. Duża liczba pasażerów korzysta bowiem z ulgowych (30,8 proc.) i z prawa do przejazdów bezpłatnych (aż 28,3 proc.). Tylko 27,2 proc. kupuje bilety normalne. Dlatego padła propozycja, by osoby powyżej 70 lat, jeżdżące dotychczas za darmo, płaciły za przejazd. Jednak, jak zaznacza Andrzej Różański, nie ma jeszcze takiej decyzji.

Pod uwagę brana jest również podwyżka cen biletów.

- Prezes MZK złożył wniosek, aby podnieść cenę biletów o około 20 proc., ale na to musi zgodzić się Rada Miejska - podkreśla inżynier miasta.

Gdyby się zgodziła, za normalny bilet pasażerowie płaciliby 2,40 zł, a za ulgowy 1,20 zł.

Firma opracowująca projekt zmian w miejskiej komunikacji podzieliła linie na cztery grupy: priorytetowe - nr 1, 3 i uzupełniająca ją 10 i nr 7 (na których autobusy miałyby kursować co 20 minut), podstawowe - nr 2 (kursy co 40 minut), uzupełniające - nr 6, 8, 261, 262 (kursy co 80 minut) oraz marginalne - nr 263, 265 i T (dotychczasowa częstotliwość kursowania). Sugerowana jest też zmiana tras autobusów nr 6, 8 i 262.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pabianice.naszemiasto.pl Nasze Miasto